Loading...
پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی 

پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی 

سه شنبه 26 اسفند 1399 - 10:31

همه ما این شرایط را درک کرده‌ایم که برویم کافی‌شاپ مورد علاقه‌مان، بنشینیم و مشغول خواندن کتابی شویم. همینطور که مشغول خواندن هستیم، ناگهان مطلبی بخوانیم که در ذهنمان چراغی روشن کند یا آن‌قدر غیرمنتظره باشد که فکرش را هم نمی‌کردیم. شاید باعث شود چند دقیقه‌ای به آن فکر کنید. این همان لحظه‌ای است که تغییر اتفاق می‌افتد و حس فوق‌العاده‌ای دارد! 

این همان لحظات قدرتمندی است که به شما امکان ایجاد تغییر در زندگی‌تان را می‌دهد و دقیقاً ارزش بالای خواندن و مطالعه نیز، همان لحظه است. متأسفانه پیدا شدن چنین لحظاتی و مواجهه با آن چیزی نیست که خیلی اتفاق بیفتد. برای این که این احساسات هیجان‌انگیز و جذاب را به طور مداوم در زندگی‌تان داشته باشید، بهتر است بدانید دقیقاً چه کتاب‌هایی می‌توانند به شکلی ساده‌تر شما را به سمت آن‌ها سوق دهند و درنتیجه منجر به تغییر در زندگی‌تان شوند. به همین دلیل، در این مطلب از خزان بوک قرار است فهرستی از پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی را برایتان بنویسیم و به شما معرفی کنیم:

1. کتاب چهار اثر فلورانس اسکاول شین 

دنبال کتابی تأثیرگذار هستید که جملات مثبت و روحیه‌بخش آن را بتوانید در هر صفحه‌ای که ورق می‌زنید، ببینید تا انگیزه‌ای برای ادامه دادن یا شروع مسیری جدید در زندگی‌تان داشته باشید؟ کتاب پیش رو همه این ویژگی‌ها را دارد. اگر بخواهیم خیلی کلی درباره این کتاب بنویسیم باید بگوییم، شما با خرید این کتاب درواقع 4 کتاب می‌خرید:

1. راه مخفی به سوی موفقیت

2. گفتار تو، چوب جادوی توست

3. بازی زندگی و شیوه آن

4. قدرت کلام

در کتاب بازی زندگی و شیوه آن شما با یک فرضیه کلی مواجه می‌شوید. این که «زندگی، میدان جنگ نیست. هیچ تقلایی هم قرار نیست در آن صورت بگیرد. همه‌اش یک بازی است و قرار است در آن خوش بگذرانید.» او همچنین در این کتاب روی مفاهیم مختلفی دست می‌گذارد و تأکید فراوانی رویشان دارد. مثلاً قانون انتظار یکی از این مفاهیم است. این که با قدرت تخیل می‌توانید آنچه تصور کرده‌اید را در زندگی واقعی داشته باشید. فقط باید صبور باشید. درنهایت درباره این کتاب فوق‌العاده همین را بگوییم که بیش از 60 بار در ایران تجدید چاپ شده است. این کتاب توسط نشمیل مشتاق ترجمه و از طریق انتشارات نقش و نگار منتشر شده است.

خرید کتاب چهار اثر فلورانس با تخفیف

2. کتاب نیمه تاریک وجود

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم: «باید وارد تاریکی شوید تا نور و روشنایی را پیدا کنید. وقتی هر احساس یا انگیزه‌ای را سرکوب می‌کنیم، درواقع قطب مخالف آن را هم سرکوب می‌کنیم. اگر زشتی خودمان را انکار کنیم، زیبایی‌مان را هم کم می‌کنیم. اگر ترسمان را انکار کنیم، شجاعتمان را هم به حداقل می‌رسانیم. اگر حسادتمان را انکار کنیم، بخشندگی‌مان را هم کم می‌کنیم. شکوه و عظمت ما بیشتر از آن چیزی است که اکثر ما تصور می‌کنیم».

خرید کتاب نیمه تاریک وجود با تخفیف

دبی فورد، نویسنده این کتاب، روند پیشرفت آدم را مورد بررسی قرار می‌دهد که به موجب آن ما احساس حقارت خود را به دیگران نسبت می‌دهیم. او روش‌های مشخصی را نشان می‌دهد که با آن می‌توانیم ویژگی‌های تاریک خود را داشته باشیم و از آن برای رسیدن به نوعی تمامیت استفاده کنیم. او توضیح می‌دهد چرا ما با همان افراد و موقعیت‌هایی که بارها ما را عذاب داده‌اند، به طور مستمر، مواجه می‌شویم. و از همه مهم‌تر این که او ما را به چالش می‌کشد تا هدایای خداوندی را به جای این که صرفاً به قهرمانان و آدم‌های موفق نسبت بدهیم، خودمان بپذیریم. این کتاب توسط نشر کلک آزادگان منتشر شده و توسط فرناز فرود نیز ترجمه شده است. 

3. کتاب نیروی حال 

این کتاب نوشته اکهارت تول بوده و تاکنون بیش از 2 میلیون نسخه از این کتاب در سرتاسر جهان به فروش رسیده و به بیش از 30 زبان زنده دنیا ترجمه شده است. این کتاب شما را به سفری عرفانی می‌برد تا خود واقعی‌تان را به شما نشان دهد و به رشدی شخصی منتج شود. خلاصه بگوییم شما با مطالعه این کتاب قرار است، روشنایی و حقیقت را کشف کنید.

خرید کتاب نیروی حال با تخفیف

در فصل اول، نویسنده به شما، مفهوم روشنگری و همچنین دشمن طبیعی آن را که افکار است، معرفی می‌کند. سپس خواننده را با نقش اصلی‌اش که خالق درد است مواجه می‌کند و در ادامه از این می‌گوید که چطور می‌شود به هویتی بدون درد تبدیل شد. راه‌حلی که از آن حرف میزند، زندگی در زمان حال است. بهتر است همراه خواندن این کتاب، دفتری کنارتان داشته باشید که افکارتان را روی آن بنویسید. کمترین فایده مطالعه این کتاب فارغ از در نظر گرفتن مواردی که بالاتر گفتیم می‌تواند این باشد که ایده‌هایی به شما می‌دهد که می‌توانید از آن در زندگی روزمره‌تان نیز استفاده کنید. درنهایت این که ترجمه این کتاب توسط هنگامه آذرمی انجام شده و کلک آزادگان نیز آن را منتشر کرده است.

4. کتاب چهار میثاق 

این کتاب، برای مدیریت استرس و رشد شخصی بسیار مفید است. زبان ساده‌ای که برای نگارش این کتاب به کار گرفته شده باعث می‌شود تا همه بتوانند از آن بهره‌مند شوند اما در عین حال، نویسنده سراغ مسائل و مضامین پیچیده‌ای می‌رود تا به شما کمک کند تا تغییری در زندگی‌تان ایجاد کنید. شاید یکی از مهم‌ترین اشکالاتی که می‌شود به این کتاب گرفت این باشد که برخی از این میثاق‌ها بسیار افراطی است و اگر آن را به معنای واقعی کلمه قبول کنید، ممکن است باعث ایجاد مشکلات دیگری در زندگی شما شود. با این حال، با کمی تعادل، می‌توانید هر کدام از این میثاق‌ها را جوری به کار بگیرید که باعث تغییر و تحول در زندگی‌تان شود. نویسنده این کتاب دون میگوئل روئیز بوده و کلمات او توسط دل‌آرا قهرمان به فارسی برگردانده شده و درنهایت نشر ذهن آویز آن را منتشر کرده است.

خرید کتاب چهار میثاق با تخفیف

5. کتاب هنر شفاف اندیشیدن 

نشر چشمه جزو انتشاراتی به حساب می‌آید که در انتخاب و نشر کتاب، بسیار گزیده و خاص عمل می‌کند. کتاب هنر شفاف اندیشیدن، نوشته رولف دوبلی یکی از آن کتاب‌هاست. هنری فورد یک جایی گفته بود «اندیشیدن سخت‌ترین کار ممکن است که احتمالاً به همین خاطر هم هست تنها عده کمی درگیرش هستند»!

اگر این کتاب را برای خواندن انتخاب کردید، مطلب نقد و بررسی کتاب هنر شفاف اندیشیدن را به شما توصیه می‌کنیم.

حالا تصور کنید چقدر سخت می‌شود درباره چگونه فکر کردن خودتان، فکر کنید. مغز ما به شکل قابل‌توجهی قدرتمند است اما به همان اندازه درگیر مشکلی است که در اصطلاح روانشناسی به آن تعصبات شناختی گفته می‌شود. درنتیجه برخلاف تصورمان ما هرگز به شکلی شفاف فکر نمی‌کنیم. در این کتاب فهرستی از 99 تعصب شناختی آمده که با خواندن آن می‌توانید به شکلی شفاف و درست فکر کنید. این کتاب توسط عادل فردوسی پور، علی شهروز ستوده و بهزاد توکلی نیشابوری ترجمه شده است.

خرید کتاب هنر شفاف اندیشیدن با تخفیف

6. هنر خوب زندگی کردن 

درست مشابه مورد قبل، این کتاب نیز توسط همان نویسنده و ناشر، رولف دوبلی و نشر چشمه نوشته و چاپ شده است. این کتاب مجموعه‌ای است از مدل‌های ذهنی برای پاسخ به این سؤال قدیمی که «خوب زندگی کردن یعنی چه؟». در این کتاب 50 مدل ذهنی به شما معرفی می‌شود تا بتوانید به کمک آن‌ها بهتر تصمیم بگیرید و احتمال داشتن زندگی خود نیز برایتان افزایش یابد. زبان ساده کتاب هنر خوب زندگی کردن از دیگر ویژگی‌های آن است. این را هم بگوییم که کتاب پیش رو از آن مدل‌هایی نیست که به‌یک‌باره بتوانید آن را بخوانید و تمام کنید. هر کدام از فصل‌های آن را باید به آرامی بخوانید و کاربرد آن را در زندگی‌تان درک کنید و سپس آن را به کار بگیرید. مترجمان این کتاب نیز مشابه کتاب قبلی، عادل فردوسی پور، علی شهروز ستوده و بهزاد توکلی هستند.

7. کتاب باشگاه 5 صبحی‌ها

توصیه می‌کنیم اگر قرار است برای شروع سال 1400 کتابی را مطالعه کنید، حتماً سراغ کتاب باشگاه 5 صبحی‌ها بروید. شاید بپرسید چرا؟ دلیلش این است که تقریباً آخر سال که می‌شود همه به این فکر می‌کنیم که از سال بعد باید با برنامه‌ریزی بهتر، زندگی‌مان را شروع کنیم. باید اول صبح از خواب بیدار شویم تا به همه کارهایمان برسیم. تا اینجا که گفتیم و اسم کتاب را هم که می‌بینید احتمالاً دارید به این فکر می‌کنید کتاب پیش رو پر است از قوانین و تاکتیک‌هایی برای 5 صبح بیدار شدن، نه؟

کتاب باشگاه 5 صبحی‌ها، نوشته رابین شارما، داستانی است درباره 4 شخصیت اصلی. داستان با کاراکتر کارآفرینی شروع می‌شود که بیشتر سهامش را از دست داده و نزدیک است از شرکتی که با آن کارش را شروع کرده، اخراج شود. درنتیجه این اتفاقات، دچار افسردگی می‌شود و می‌خواهد دست به خودکشی بزند. فکر می‌کنیم تا همین جا کافی باشد. باقی‌اش را می‌توانید بخوانید و ببینید رابین شارما چه در قالب این داستان می‌خواهد با شما چه کار کند. این کتاب توسط رضا اسکندری آذر ترجمه شده و نشر نون آن را چاپ کرده است.

خرید کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها با تخفیف

8. کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید، به طور خاص روی تغییر 11 مشکل در زندگی که افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، تمرکز دارد. الگوهای رفتاری خود تخریبی که منجر به مشکلات احساسی بی‌شماری در افراد خواهد شد. از جمله مشکلاتی که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده، می‌شود به موارد زیر اشاره کرد:

طرد شدن

وابستگی

اعتماد کردن

طرد شدن به لحاظ اجتماعی

محرومیت عاطفی 

شکست

در این کتاب، موارد مطالعاتی مختلف، توصیف‌ها، آزمون‌های شناختی، علائم خطرناک، تأثیرات این مشکلات و راه‌حل‌های مناسب برای برآمدن از پس آن‌ها ذکر شده تا افراد بتوانند با در نظر گرفتن این موارد، به سلامت شخصی خود برسند. این کتاب را دکتر جفری یانگ نوشته و ساره حسینی عطار به فارسی برگردانده است. نشر شمشاد نیز زحمت چاپ آن را کشیده که می‌توانید با کیفیتی خوب، آن را تهیه کنید و بخوانید.

خرید کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید با تخفیف

9. کتاب انسان در جستجوی معنا 

انسان در جستجوی معنا را انتشارات درسا منتشر کرده و توسط مهین میلانی و نهضت صالحیان به فارسی ترجمه شده است. نویسنده این کتاب، ویکتور فرانکل بوده که روانشناسی است که توانسته از چند اردوگاه کار اجباری نازی‌ها جان سالم به در ببرد و در این سفری که داشته، همه واکنش‌ها، انتخاب‌ها و طرز فکر افراد مختلفی که چه از جنگ جهانی دوم جان سالم به دربرده‌اند و چه نبرده‌اند را بررسی کرده است. ایده اصلی این کتاب این است که هرکسی می‌تواند برای هر موقعیتی – بدون در نظر گرفتن بد یا خوب بودن اوضاع – معنا سازی کند. او از تجربه‌ها و مشاهدات شخصی خود از آشوویتز به عنوان مثال در کتاب پیش رو استفاده کرده است.

خرید کتاب انسان در جستجوی معنی با تخفیف

10. کتاب تئوری انتخاب

ویلیام گلسر، نویسنده این کتاب بوده که دکتر علی صاحبی آن را به فارسی برگردانده و توسط نشر سایه سخن به چاپ رسیده است. گلسر در این کتاب معتقد است رفتار انسان به وسیله نیاز او به بقا، تعلق داشتن، قدرت، آزادی و سرگرمی پدیدار می‌شود. این نیازها شباهت زیادی با سلسله نیازهای آبراهام مازلو دارند. اصطلاح جهان کیفی که در کتاب تئوری انتخاب نیز زیاد به کار برده می‌شود به فهم فردی جهان مبتنی بر تجربه‌ی آن فرد در طول زندگی‌اش، اشاره دارد. همچنین او دراین‌باره می‌نویسد که ناراحتی، نتیجه رابطه فاجعه‌بار با افراد خاصی مثل همسر، والدین، دوستان، فرزندان و ... است. همچنین اصطلاح «رفتار عمومی یا کلی» که در این کتاب مطرح شده، 4 بخش دارد: کنش داشتن، فکر کردن، احساس کردن و فیزیولوژی. او استدلال می‌کند که افراد کنترل مستقیم روی اعمال و افکارشان دارند. به طور غیرمستقیم احساسات و فیزیولوژی افراد می‌تواند درنتیجه اعمال و افکارش تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

خرید کتاب تئوری انتخاب با تخفیف

این شما و این هم، یک عالم کتاب کاربردی برای زندگی‌تان!

در این مطلبی که برایتان نوشتیم، سعی کردیم جدای از معرفی پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی، درباره هرکدامشان به صورتی مختصر و مفید، توضیحاتی بنویسیم و شما را با جهان آن‌ها آشنا کنیم. حالا دیگر بسته به انتخاب شماست که کدام‌یکی از این کتاب‌ها در نظرتان مفید آمده و فکر می‌کنید می‌توانید از آن برای حل مشکلات شخصی‌تان بهره ببرید. 

مطالب مرتبط
به اشتراک بگذارید
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد