Loading...
5 کتاب برای هدیه دادن به آن‌هایی که دوستشان دارید

5 کتاب برای هدیه دادن به آن‌هایی که دوستشان دارید

دوشنبه 24 خرداد 1400 - 12:55

انتخاب یک هدیه خوب برای دیگران همیشه جزو سخت‌ترین کارهاست مخصوصا که این هدیه کتاب باشد. انتخاب کتابی که هم مطمئن باشیم فرد هدیه گیرنده از آن خوشش خواهد آمد هم با هدیه دادن آن بتوانیم دریچه جدیدی از نگاه به زندگی را روی آن‌هایی که دوستشان داریم، بگشاییم کار بسیار سختی است.
خزان بوک این مشکل را حل کرده، در این مطلب ما کتاب‌های خوبی که می‌توانید برای هدیه دادن روی آن‌ها حساب کنید به شما معرفی می‌کنیم. همراه ما باشید.

کتاب ملت عشق

کتاب ملت عشق را می‌توان یکی از پر مخاطب‌ترین کتاب‌ها در ایران دانست. کتابی با روایت 2 داستان موازی و مجزا، یکی در زمان معاصر و یکی در قرن هفتم. موضوع اصلی که کتاب از آن صحبت می‌کند عشق است اما به شکل خاص خودش. این کتاب که به 40 قانون عشق هم شناخته می‌شود، کتاب مناسبی برای هدیه دادن است. علاوه بر روایت داستان عاشقانه، آنچه که در محتوای اصلی آن به کار گرفته شده چهل قانون عشقی است که شمس تبریزی به مولانا می‌آموزد. قطعا این چهل قانون می‌تواند راهگشای زندگی همه افراد باشد.شما با هدیه دادن کتاب ملت عشق علاوه بر آنکه دیگران را به خواندن یک اثر لذت بخش دعوت می‌کنید، آن‌ها را با آموزه‌هایی آشنا می‌کنید که در زندگی به آن‌ها بسیار کمک می‌کند.
داستان اللا شخصیت زن کتاب که درگیر عشق مردی است موازی با داستان آشنایی شمس و مولانا روایت می‌شود. جالب اینکه این دو داستان آنقدر خوب و ماهرانه در کنار هم پیش می‌رود که هیچ سردرگمی و خستگی را برای مخاطب به دنبال ندارد. اتفاقا برعکس خواننده از مقایسه این دو داستان با فاصله زمانی چهارده قرن خیلی هم لذت می‌برد. کتاب ملت عشق را الیاف شافاک نویسنده ترکیه ای نوشته و انتشارات مختلفی چون ققنوس، نشر روزگار، گلپوش و عالی تبار آن را چاپ کرده‌اند. این کتاب عنوان پرفروش ترین کتاب تاریخ ترکیه را نیز به خود اتصاص داده و تا کنون بیش از پانصد بار چاپ شده است.

خرید کتاب ملت عشق با تخیف

کتاب زندگی دومت زمانی آغاز می‌شود که می‌فهمی یک زندگی بیشتر نداری

کتاب زندگی دومت زمانی آغاز می‌شود که می‌فهمی یک زندگی بیشتر نداری

این کتاب یکی از بهترین کتاب‌هایی هست که می‌توان به کسی هدیه داد؛ چرا که با یک تیر 2 نشان می‌زنید، هم یک رمان جذاب به دیگران هدیه می‌دهید هم یک کتاب انگیزشی. کتاب زندگی دومت زمانی آغاز می‌شود که می‌فهمی یک زندگی بیشتر نداری داستان زندگی زنی را بازگو می‌کند که گرفتار تکرار و روزمره‌گی شده اما نمی‌نشیند تا غرق شود. او می‌داند باید به دنبال راه حلی برای رهایی از این وضع بگردد. طی کردن این مسیر برای رسیدن به جواب، شالوده اصلی کتاب را تشکیل می‌دهد.
کتاب زندگی دومت زمانی آغاز می‌شود که می‌فهمی یک زندگی بیشتر نداری از این جهت هدیه مناسبی به نظر می‌آید که از یک داستان همه‌گیر برخوردار است. روزمر‌گی که در کتاب مطرح می‌شود دغدغه و مشکل اکثر افراد جامعه امروز به حساب می‌آید. اگر قصد دارید این کتاب را به فردی هدیه دهید می‌توانید مطمئن باشید که برای او بسیار کاربرد دارد.
همانگونه که از عنوان کتاب پیداست ما یک زندگی بیش‌تر نداریم و ممکن است قبل از آنکه بخواهیم رویه و روال تکراری زندگی‌مان را تغییر دهیم خیلی دیر شود. ما آنقدر آرام در چرخه روزانه زندگی غرق می‌شویم که متوجه نیستیم چه بلایی سرمان آمده، فقط حس می‌کنیم که دیگر خوشحال نیستیم. دلیل این ناراحتی تکرار اموری‌ست که شاید چندان نقش مهمی هم در پیشبرد مثبت زندگی‌مان نداشته باشد. کامیی، شخصیت اصلی داستان هم چنین مشکلی برایش پیش آمده اما او موفق می‌شود خود را از این موقعیت برهاند. این کتاب اولین اثر رافائل ژیوردانو نویسنده فرانسوی است که از نشر کتاب پارسه منتشر شده. به راحتی می‌توانید کتاب را تهیه کنید تا هم خوتان مطالعه کنید و هم آن را به دیگران هدیه دهید.

کتاب هربار که معنی زندگی را فهمیدم عوضش کردند

کتاب هربار که معنی زندگی را فهمیدم عوضش کردند

دوست دارید کتابی فلسفی به فردی هدیه دهید تا چراغی برای راه زندگی‌اش باشد، اما نمی‌دانید چه کتابی مناسب است؟ احتمالا کتابی می‌خواهید که هم خواندش سخت و خسته کننده نباشد و هم مفاهیمی که در کتاب وجود دارد بتوان به زندگی امروزه تعمیم داد. کتاب هربار که معنی زندگی را فهمیدم عوضش کردند برای شما می‌تواند بهترین انتخاب باشد چرا؟ زیرا دارای لحنی شوخ و طنزآمیز دارد و این لحن علاوه بر آن‌که باعث جذابیت کتاب شده آن را بسیار ساده و قابل فهم کرده است.
کتاب هربار که معنی زندگی را فهمیدم عوضش کردند را می‌شود هدیه‌ای مناسب و درخور دانست. جملات و عبارات این کتاب از فلاسفه بزرگ و نویسندگان به نام وام گرفته شده است. این جملات به گونه‌ای انتخاب و کنار هم چیده شده که می‌توان مصداق‌های بسیاری از آن را در زندگی روزمره پیدا کرد. قطعا همانندسازی باعث کشش بیشتر مخاطب به این کتاب می‌شود. کتاب یک عنوان دیگر هم دارد (زیست با استفاده از خرد فلاسفه‌ی بزرگ)، همین عنوان فرعی به خوبی محتوای اثر را نشان می‌دهد. با این عنوان تا حدودی می‌فهمیم با چه کتابی روبه رو هستیم. این اثر نوشته دانیل مارتین کلاین، نویسنده آمریکایی طنزنویس است که هم آثار داستانی و هم نوشتن آثار غیر داستانی را در کارنامه خود دارد. کتاب هربار که معنی زندگی را فهمیدم عوضش کردند از نشر چشمه منتشر شده تا هم علاقه‌مندان آن را مطالعه کنند و هم آن را به کسانی که می‌خواهند هدیه دهند.

خرید کتاب هربار که معنی زندگی را فهمیدم، عوضش کردند با تخیف

کتاب تصرف عدوانی

کتاب تصرف عدوانی

کتاب‌های عاشقانه همیشه گزینه مناسبی برای هدیه دادن هستند. عشق پدیده مثبتی شناخته می‌شود که برای آدمی حس خوبی به همراه دارد. مخاطبان به خواندن کتاب‌های عاشقانه همیشه واکنش خوبی نشان می‌دهند و از آن لذت می‌برند.
هدیه دادن کتاب عاشقانه انتخاب خوبی‌ست اما آیا همه آن‌ها مناسب هستند که خواندش را به فرد دیگری هدیه دهید؟ در این مواقع لازم می‌شود سختگیری بیشتری به خرج دهیم. باید کتاب عاشقانه‌ای را انتخاب کنیم که روایت جذاب و درست‌تری از عشق دارد. اتفاقا همینجاست که انتخاب بسیار سخت می‌شود.
کتاب تصرف عدوانی فقط یک داستان کلیشه‌ای نیست بلکه یک روایت جالب و متفاوت از زندگی است. کتاب داستان زنی به نام استر را روایت می‌کند که جایگاه اجتماعی خوب و زندگی موفقی دارد اما با مردهنرمندی آشنا می‌شود و مسیر زندگی‌اش تغییر می‌کند. او عشق را به گونه تازه‌ای تجربه می‌کند اما اتفاقات خاصی میفتد، استر آنقدر در این رابطه غرق می‌شود که خودش را فراموش می‌کند. پس از مدتی او متوجه می‌شود که چقدر برای این عشق خودش را قربانی کرده.
عنوان کتاب بسیار به داستان می‌آید و این تصرف چقدر زیبا در کتاب تعبیر می‌شود. کتاب تصرف عدوانی از این جهت که یک داستان عاشقانه را از زاویه متفاوتی مطرح می‌کند خواندش برای همه بسیار لازم و بسیار جذاب است. پس گزینه خوبی هم برای هدیه دادن به افرادی که دوستشان داریم می‌تواند باشد. بهتر است آن‌ها هم از لذت خواندن یک اثر خوب بهره‌مند شوند. لنا آندرشون نویسنده سوئدی این کتاب برای نوشتن این اثر موفق به دریافت چندین جایزه شده. نشر مرکز این کتاب را منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد

کتاب دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد

از بین گونه‌های مختلف کتاب که مد نظر داریم هدیه دهیم یکی از بهترین گزینه‌ها داستان کوتاه است. این مجموعه‌‌ها به دلیل کوتاه بودن داستان‌ها حتی آنان را هم که اهل کتاب خواندن نیستند می‌تواند سرذوق بیاورد. آیا دوست دارید اطرافیانتان را با کتاب هدیه دادن به کتابخوانی علاقه‌مند کنید؟ پس قدم اول برای شروع می‌تواند هدیه یک مجموعه داستان‌ کوتاه باشد. اگر هم قرار است به فردی کتابخوان هدیه دهید چه اثری بهتر از کتاب دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد آنا گاوالدا، این نویسنده فعال و خوش ذوق فرانسوی.
کتاب دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد شامل 12 داستان کوتاه است. این مجموعه با ترجمه ناهید فروغان از نشر ماهی، با ترجمه الهام دارچینیان از نشر قطره و یک بار هم با ترجمه سولماز واحدی کیا از انتشارات کتاب کوله پشتی منتشر شده. با این که این 12 داستان حال و هوای متفاوتی دارند اما سبک نوشتار همگی بسیار روان و دلنشین است. داستان‌ها حول محورهای مختلفی می‌چرخد اما همگی جذاب، روان، خاص و انتقادی به رشته تحریر درآمده.
آنا گاوالدا نویسنده‌ای خلاق و پرشور است که در هر اثر بهترین خودش را ارائه می‌دهد، پس کتاب‌هایش را می‌توان با خیال راحت به آنان که دوستشان دارید هدیه دهید.

خرید کتاب دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد با تخیف

برای خریدن هدیه آماده هستید؟
اگر شما هم برای خرید کتاب و هدیه دادن آن سردرگم هستید، پیشنهاد می‌کنم به مجموعه کتابی که خزان بوک در این مطلب معرفی کرده اعتماد کنید و نتیجه آن را هم برای‌مان بنویسید.
تجربه‌ی به یاد ماندنی از هدیه دادن کتاب دارید؟ خوشحال می‌شویم آن را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط
به اشتراک بگذارید
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد