Loading...
10 تا از بهترین کتاب‌های موفقیت که از خواندنش پشیمان نمی‌شوید

10 تا از بهترین کتاب‌های موفقیت که از خواندنش پشیمان نمی‌شوید

جمعه 31 اردیبهشت 1400 - 22:33

تلاش‌های هر روزه، برنامه‌ریزی، داشتن هدف و آرزو و...؛ با خودتان فکر کرده‌اید که همه این‌ها نشانه چیست؟ یا چرا ما بیشترِ لحظه‌های‌مان را در تکاپو برای رسیدن به چیزی هستیم که عمیقا آن را خواستاریم؟ ما انسان‌ها ذاتا به‌دنبال رشد و تکامل هستیم. رشد و تکامل برای ما یعنی همان موفقیت و دست‌یابی به خواسته‌ها و تمایلات‌مان.
تلاش برای موفقیت به‌اندازه حضور انسان روی کره زمین و تقلا برای زیستن و دوام‌آوردن، قدمت دارد. بنابراین نویسندگان، سخنرانان انگیزشی، کارآفرینان و معلمان معنوی که ازنظر بسیاری فرد موفق تلقی می‌شوند و جلوی اهداف و خواسته‌های‌شان تیک زده‌اند، به‌عنوان راهنمایان مسیر موفقیت، آموزه‌های‌شان را مکتوب کرده‌اند.
ما در این یادداشت به سراغ معرفی کتاب‌های موفقیتی رفته&9544zwnj;ایم که نویسندگانِ آن‌ها در حوزه کاری خود موفق بوده‌اند؛ از کارآفرین نایک گرفته تا پزشک طب سنتی اهل هند. این 10 کتاب برای آن‌هایی است که سودای موفقیت دارند و به‌دنبال رسیدن و تحقق خواسته‌های‌شان هستند.
در ادامه با ما همراه باشید.

قورباغه‌ات را قورت بده؛ راهکارهای عملی برای انجام سریع کارها

احتمالا شما هم بارها و بارها کتاب قورباغه‌ات را قورت بده، نوشته برایان تریسی را در ویترین کتاب‌فروشی‌ها یا در صدر کتاب‌های پرفروش دیده‌اید. برایان تریسی، نویسنده نام‌آشنای حوزه موفقیت و توسعه فردی، در این کتاب به ارائه 21 راهکار می‌پردازد که همه ما با عملی‌کردن آن می‌توانیم تنبلی را کنار بگذاریم و کارهای‌مان را به بهترین شکل ممکن به ثمر برسانیم.
قورباغه‌ات را قورت بده، عنوانِ جالبِ این کتاب، یکی از دلایل محبوبیت آن است. زیرا افراد زیادی برای فهم این عنوان، کتاب را خریده‌اند تا از محتوا و موضوع آن سر در بیاورند. حالا چرا قورت دادن قورباغه؟ شما هم فکر می‌کنید که قورت دادن یک قورباغه ناخوشایندترین کار دنیاست؟ درست است! قصد نویسنده هم از انتخاب چنین عنوانی همین است. او می‌خواهد بگوید برای انجام سریع کارها و موفق ‌شدن، همه ما باید اول از همه کاری را انجام بدهیم که برایمان سخت و ناخوشایند است.
کتاب قورباغه‌ات را قورت بده در ایران با ترجمه‌های بسیاری روانه بازار نشر شده‌اند که همه‌شان قابل‌قبول هستند و شما می‌توانید از خواندن‌شان لذت ببرید. فقط توجه به یک نکته لازم است. این کتاب نسخه‌های غیرقانونی، اُفست و کپی هم دارد. تلاش کنیم تا نسخه‌های اصلی هر کتابی را که ناشر و مترجم برای انتشار آن زحمت کشیده‌اند، تهیه کنیم.

کتاب موفقیت نامحدود در 20 روز

کتاب موفقیت نامحدود در 20 روز؛ روایت‌هایی از شکست‌های پیروزمندانه

کتاب موفقیت نامحدود در 20 روز کتاب پرفروش دیگری از آنتونی رابینز، نویسنده و سخنران انگیزشی، است. ساختار این کتاب و آموزه‌هایی که به‌عنوان راهکار عملی ارائه شده، به‌گونه‌ای است که باید آن را در طی چهار هفته (هر هفته پنج فصل) بخوانیم. این کتاب فهرست کاملی از همه آن چیزی است که برای رسیدن به موفقیت به آن احتیاج داریم.
همه ما به این موضوع آگاه هستیم که خواستار موفقیت هستیم اما چگونگی دستیابی به آن را نمی‌دانیم. در کتاب موفقیت نامحدود در 20 روز، آنتونی رابینز در تلاش است تا نسخه‌ای عمومی که همه افراد برای موفق شدن به آن نیاز دارند، ارائه کند.

کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد؛ از نوشتن تا عملی‌شدن خواسته‌ها

«تا ندانی چه می‌خواهی، نمی‌توانی به آن دست‌یابی. نوشتن باعث می‌شود تصور روشنی از خواسته خود پیدا کنی. خدا می‌تواند چیزی را که می‌خواهی به تو بدهد، اما خودت باید به روشنی بدانی چه می‌خواهی».
جمله‌های بالا بخشِ کوتاهی از کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد، نوشته هنریت آن کلاوسر است. نویسنده در این کتاب، همان‌طور که از نام آن مشخص است، با روایت قصه‌هایی در تلاش است تا بگوید نوشتن چطور ما را به تحقق خواسته‌های‌مان نزدیک‌تر می‌کند. او معتقد است، نوشتن باعث می‌شود که خواسته‌های عمیقِ ما در هیاهوهای روزانه و بین هزاران دغدغه‌های کوچک و بزرگ گم نشود و ما نیز از راه‌های رسیدن به آن غافل نشویم. این کتاب به‌نوعی راهکارِ عملی نوشتنِ خواسته‌های‌مان به‌عنوان بخشی از تحقق آن است.

خرید کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد با تخفیف

کتاب قله‌ها و دره‌ها

کتاب قله‌ها و دره‌ها؛ روایتی از اوقات خوش و ناخوش زندگی

قله و دره شما را یاد چه چیزی می‌اندازد؟ به احتمال زیاد دره، نشانه سقوط و معنایی از آن باشد. قله نیز نشانه رسیدن به هدف و تمام‌کردن مسیر. درست است! نویسنده کتاب قله‌ها و دره‌ها، اسپنسر جانسون، نیز با انتخاب این عنوان قصد داشته است از لحظه‌های خوب و بد زندگی به‌عنوان قله و دره یاد کند؛ قله‌ها و دره‌هایی که همه ما در زندگی‌مان با آن‌ها روبه‌رو شده‌ایم.
اسپنسر جانسون در این کتاب، در تلاش است تا به بیاموزید چطور با این قله‌ها و دره‌ها مواجهه شدیم و در ادامه زندگی، با چه راهکارهایی به تعداد قله‌های زندگی‌مان بیفزاییم و از تعداد دره‌ها کم کنیم. به‌اعتقاد جانسون، اگر همه ما خوبی‌هایی را که در لحظات بد وجود دارند، پیدا کنیم و از آن‌ها بهره معنوی ببریم و برایمان عبرت‌آموز باشد، می‌توانیم دره‌‌ها را به قله‌های زندگی‌مان تبدیل کنیم.
از میان ترجمه‌های متعدد این کتاب، ما ترجمه ندا شادنظر با مقدمه دکتر علیرضا آزمندیان را که انتشارات قطره روانه بازار نشر کرده است، به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کتاب کفش‌باز؛ بهترین کتاب مدیریتی سایت آمازون

برند ورزشی نایک، نامی آشنا برای همه ماست. حتی اگر مصرف‌کننده محصولاتش هم نباشیم، تبلیغات آن را دیده‌ایم یا از کیفیت محصولاتش به‌خوبی آگاه هستیم. کتاب کفش‌باز نوشته فیل نایت، کارآفرین و موسس برند مشهور ورزشی نایک، خود زندگینامه اوست. فیل نایت در این کتاب با لحنی صادقانه به روایت شکست‌ها، تلخ‌کامی‌ها و موفقیت‌هایش می‌پردازد و مخاطب را در جریان مسیر زندگی و رسیدن به موفقیتش می‌گذارد.
این کتاب که در زمینه مدیریت و توسعه فردی است، به‌گفته بیل گیتس و وارن بافت از بهترین منابع در حوزه مدیریت کسب‌وکار و راه‌اندازی یک برند به‌شمار می‌روند. البته ذکر این نکته ضروری است که خواندن این کتاب، به‌جز مدیران و کارآفرینان، به‌ همه افرادی که برای تحقق اهداف‌شان در تلاش هستند، توصیه می‌شود.
کتاب کفش باز با سه ترجمه توسط سه نشر کتاب سده، میلکان و بهار سبز منتشر شده است.

خرید کتاب کفش باز با تخفیف

کتاب قدرت فکر

کتاب قدرت فکر؛ همه آنچه که باید درباره ذهن بدانیم

همه ما از این موضوع آگاهیم که قدرت ذهنی ما از هر قدرت جسمی و مادی‌ای تواناتر و تاثیرگذارتر است، اما ما چطور می‌توانیم از این قدرت تفکر و ذهن‌مان در جهت بهبود کیفیت زندگی و رسیدن به موفقیت استفاده کنیم؟
کتاب قدرت تفکر نوشته دکتر ژوزف مورفی، پاسخی مفصل به همین پرسش‌هاست. این کتاب ثمره سال‌ها تحقیق ژوزف مورفی است که در قالب تکنیک، راهکار، مثال و قصه به شما می‌آموزد که چطور قدرت ذهنی خود را تقویت کنید و از طریق قدرت ذهن و توانایی تصویرسازی به هر آن‌ چیزی که عمیقا خواستارش هستید، دست پیدا کنید.
در بخشی از پیشگفتار این کتاب می‌خوانیم: «معجزه‌های بسیاری را دیده‌ام که برای مردم از همه طبقات اجتماعی اتفاق افتاده است. اگر استفاده از ذهن نیمه‌هشیار خود را شروع کنید، این معجزه‌ها برای شما نیز روی خواهند داد. این کتاب به صورتی طراحی شده تا به شما بیاموزد که تفکرات و تصورات عادی و امروزه شما سرنوشت‌تان را طراحی و آن را خلق می‌کند؛ چراکه یک انسان همان طوری است که در ذهن نیمه‌هشیار خود می‌اندیشد».

کتاب بخواهید تا به شما داده شود؛ 22 راهکار عملی برای رسیدن

در زندگی‌تان به‌دنبال چه چیزی هستید؟ درآمد بیشتر؟ همسری ایده‌آل؟ پیشرفت معنوی و آرامش؟ فرقی نمی‌کند خواسته عمیق قلبی شما در این دنیا چیست. کتاب بخواهید تا به شما داده شود، قرار است با راهکارهای عملی‌اش برای رسیدن خواسته‌هایتان به کمک شما بیاید.
کتاب بخواهید تا به شما داده شود، نوشته‌ استر هیکس و جری هیکس است که در دسته کتاب‌های روان‌شناسی موفقیت قرار می‌گیرد. این کتاب دو بخش دارد، با عنوان‌های «مسائلی که ما از آن‌ها آگاهیم، چیزهایی که شاید فراموش کرده باشید و مهم است که یادتان آوریم» و «فرآیندهایی که کمک می‌کنند چیزی را که حالا به یاد آورده‌اید، به دست بیاورید». در بخش اول نویسندگان به موضوع تاثیر احساسات و نقش آن‌ها در کامیابی و ناکامی اشاره دارند. در بخش دوم نیز به قانون جذب و تاثیر احساسات ما بر کائنات می‌پردازند.

خرید کتاب بخواهید تا به شما داده شود با تخفیف

وضعیت صفر؛ رهایی از موانع با آموزه‌هایی از بومیان هاوایی

تا به حال کلمه هواوپونوپونو به گوش‌تان خورده است؟ به‌نظرتان کلمه‌های عجیب است که حتی نمی‌شود آن را به‌درستی خواند؟ نگران نباشید. کافی‌ست کتاب وضعیت صفر نوشته جو ویتالی و ایهالیا کالاهولن را بخوانید تا درباره این کلمه اطلاعات کاملی کسب کنید. کلمه هواوپونوپونو به روشی موثر و کارآمد اشاره دارد که بومیان هاوایی در راستای رهایی از موانع و دست‌یابی به فرصت‌های ناب زندگی از آن بهره جسته‌اند.
در اصل این نویسنده از دانش کهن بومیان هاوایی و آموزه‌های مذهبی به‌عنوان روش‌هایی برای رسیدن به کمال و موفقیت یاد می‌کند. طبق این روش و عقیده بومیان هر فرد مسئول موفقیت و خواسته‌های خویش است. بنابراین هر کس با رجوع و اتکا به خود -یعنی جایی که همه محدودیت‌ها در آن صفر است و از آن به‌عنوان عشق ازلی و خالص یاد می‌شود- می‌تواند قدم‌های استواری در جهت رشد مادی و معنوی بردارد.
در بخشی از کتاب وضعیت صفر می‌خوانیم: «وقتی اختیار را به دست خود واقعی‌تان بدهید، خواه ناخواه شاهد کمال افکار، گفتار، کردار و اعمال‌تان خواهید بود؛ اما اگر اجازه دهید افکارتان بر شما تسلط یابند، ناخودآگاه با نقص‌هایتان روبه‌رو خواهید شد و به سمت بیماری، گیجی، انزجار، افسردگی، قضاوت و فقر هبوط خواهید کرد».

کتاب حضور در وضعیت صفر

کتاب حضور در وضعیت صفر؛ ادامه آموزه‌های کتاب وضعیت صفر

کتاب «حضور در وضعیت صفر» را باید ادامه و تکمیل‌کننده آموزه‌ها و مطالب کتاب وضعیت صفر دانست. این کتاب درست از آنجایی شروع شده است که کتاب وضعیت صفر به پایان رسیده. نویسنده در این کتاب علاوه بر ذکر داستان‌ها و راهکارهای جدید به فرایندی با عنوان «تمیز کردن» نیز اشاره می‌کند. «تمیز کردن» به ما یاری می‌رساند تا همه حواشی و زوائد ذهنی خود را از چیزهایی که نسبت به آن‌ها آگاهی نداریم، پاک کنیم.
این کتاب با دو عنوان متفاوت «در وضعیت صفر» و «حضور در وضعیت صفر» در ایران ترجمه و منتشر شده است.

کتاب هفت قانون معنوی موفقیت؛ درس‌هایی از دیپاک چوپرا

همه آن‌هایی که طالب موفقیت و رسیدن به کمال در همه شئون زندگی هستند، مدام برای داشتن راهکارهای عملی نیز تلاش می‌کنند. این کتاب نوشته دیپاک چوپرا به‌‌عنوان یکی از معلم‌های معنوی موفقیت، یکی از بهترین منابعی است که با خواندن و عملی‌کردن توصیه‌هایش می‌توان شاهد رشد مادی و معنوی بود.
همان‌طور که از عنوان این کتاب مشخص است، نویسنده به ارائه هفت قانون معنوی می‌پردازد که عبارت‌اند از: قانون طلایی مطلق، قانون طلایی بخشایش، قانون کارما یا علت و معلول، قانون کمترین تلاش، قانون قصد و آرزو، قانون عدم دل‌بستگی. او علاوه بر این‌که از این قوانین یاد می‌کند، بلکه به‌تفصیل درباره چگونگی عملی‌کردن آن‌ها نیز توضیح می‌دهد.
از نظر ما بهترین ترجمه این کتاب، ترجمه گیتی خوشدل است که از مترجمان نام‌آشنای حوزه روان‌شناسی و موفقیت به‌شمار می‌رود.

عموما همه ما در بین کتاب‌هایی که خوانده‌ایم، کتاب‌هایی با موضوع موفقیت نیز وجود داشته است. همه ما میل عمیقی به موفق شدن داریم و نمی‌شود این موضوع را انکار کرد. اگر کتابی خوانده‌اید و مطالعه آن تغییری در سبک زندگی شما ایجاد کرده و موجب سهولت رسیدن‌تان به موفقیت شده است، نام آن را برای من و بقیه مخاطبان مجله خزان ‌بوک بنویسید.

مطالب مرتبط
به اشتراک بگذارید
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد