Loading...
چرا کتاب من پیش از تو اینقدر محبوب شد؟

چرا کتاب من پیش از تو اینقدر محبوب شد؟

شنبه 7 فروردین 1400 - 13:29

همیشه رمان‌های عاشقانه در میان کتاب‌خوان‌ها طرفداران زیادی داشته است. می‌توان گفت کتاب من پیش از تو اثر جوجو مویز معروف‌ترین رمان عاشقانه است که میلیون‌ها بار خوانده شده. به همین دلیل در این مطلب از خزان بوک قصد داریم تا دلایل محبوبیت کتاب من پیش از تو را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

خلاصه داستان کتاب من پیش از تو

این کتاب 2 شخصیت اصلی دارد، لوییزا کلارک 26 ساله، که بنا به دلایلی کار خود را از دست می‌دهد اما به دنبال کار جدید می‌گردد. از قضا کار پرستاری از ویل 35 ساله معلول را علی رغم میل باطنی قبول می‌کند. ویل از خانواده‌ ی متمول جامعه است و خانواده‌ی او شرایط مالی خوبی دارند. او بر اثر یک حادثه معلول می‌شود و توانایی‌های حرکتی خود را از دست می‌دهد. آشنایی با لوییزا باعث می‌شود زندگی ویل تغییراتی پیدا کند و امید به زندگی در او جوانه زند، تا این‌که نویسنده داستان همه را غافل‌گیر می‌کند.

سبکی متفاوت نسبت به رمان‌های عاشقانه

در رمان‌های عاشقانه همیشه یک خط داستانی وجود داشت. پسرها عاشق دخترها می‌شدند و رابطه‌ی احساسی بین آن‌ها گره‌های داستانی را تشکیل می‌داد. اما کتاب من پیش از تو با خط روایت داستانی متفاوت و قلم شیوای جوجو مویز توانسته سبک جدیدی را وارد عرصه داستان نویسی کند. این کتاب با پرداختن به مسائلی مانند فقر، عشق، آتانازی، معلولیت و ... توانسته جایگاه ویژه‌ای را در میان مخاطبان در سراسر جهان به دست آورد. سبک نویسندگی جوجو مویز باعث شده است تا رمان من پیش از تو داستانی داشته باشد که لحظه لحظه آن واقع‌گرایانه و همچنین هیجانی و پر شور روایت شود. رمان من پیش از تو یک رمان عشقی نیست، اما عشق، عنصر اصلی آن است.

خرید کتاب من پیش از تو با تخفیف

پایان تلخ بهتر از تلخی بی‌پایان

چرا باید همیشه فیلم‌ها و رمان‌های عاشقانه پایان خوشی داشته باشند؟ بوسه قهرمانان، ازدواج و یا سوار شدن بر غروب آفتاب. پایان خوش عملاً زمینه اصلی بسیاری از داستان‌های عاشقانه است. اما در کتاب من پیش از تو اگر طرفدار ویل باشید شاید با پایان غیر منتظره و تلخی روبه‌رو شوید. پایان تلخی که شاید یک پایان خوش برای تلخی بی‌پایان زندگی ویل باشد. او که یک ورزشکار ماجراجو بود، هنوز هم دوست دارد مانند گذشته به سفرهای هیجان‌انگیز برود. البته پذیرش این حادثه برایش بسیار سخت است. لوییزا سعی می‌کند با آوردن شور و هیجان جوانی دوباره یاد ایام گذشته را برای ویل تداعی کند و امید را به روح او برگرداند. هرچند که شخصیت مرد اصلی کتاب تصمیم خود را گرفته است. پایان‌های متفاوت برای هواداران جذاب است، این ‌را می‌توان از استقبال مردم از پایان فیلم عاشقانه‌ی 500 days of summer فهمید.

شخصیت‌پردازی بسیار قوی

شخصیت‌های یک داستان در واقع کلید اصلی ورود به کشمکش‌های داستان هستند. اگر انگيزه‌ي یک شخصيت روشن و واضح نباشد، اعمالش برای خواننده غيرقابل باور می‌شود. اگر شخصیت‌های زنده خلق شوند با عملشان عیار خود را آشکار می‌کنند. ویل و لوییزا در ظاهر ممکن است با هم متفاوت باشند، اما اگر بیشتر دقت کنیم می‌بینیم که در باطن بسیار شبیه به یکدیگر هستند. درست است که ویل از قشر مرفه جامعه است و گاهی خود را برتر می‌داند اما قلب مهربانی دارد و به دوستان و اطرافیانش اهمیت می‌دهد.
تمامی کاراکترهای کتاب من پیش از تو شخصیت‌های پیچیده‌ای دارند و شما را شگفت‌زده می‌کنند، به همین دلیل یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت کتاب من پیش از تو شخصیت‌پردازی قوی و فوق‌العاده است. داستان درباره 2 شخصيت است كه در پيشبرد اهداف داستان موثر هستند. جوجو مویز می‌گوید: کتاب من پیش از تو درباره این است كه چطور مي‌توانيد انسان را تغيير دهيد هنگامی که آن‌ها از تغيير سر باز مي‌زنند، چگونه مي‌توانيد آن‌ها را با شرايط‌شان سازگار كنيد. داستان درباره انتخاب‌هاست. درباره كيفيت زندگي‌ و این‌که چه كسي حق دارد تصميم بگيرد زندگي چطور باشد!

فیلم سینمایی من پیش از تو

پس از منتشر شدن کتاب من پیش از تو در سال 2012 ، این کتاب محبوبیت بسیاری در بین طرفداران رمان‌ عاشقانه پیدا کرد. همچنین جزو کتاب پرفروش سال قرار گرفت. این محبوبیت بین طرفداران باعث شد که از روی این رمان، فیلمی با کارگردانی تی شاروک ساخته شود. نویسنده‌ی فیلم جوجو مویز است که همین موضوع باعث شده تا شخصیت‌های این رمان جذاب را به شخصیت‌های سینمایی نزدیک‌تر کند. این فیلم در ژانر درام قرار دارد. امیلیا کلارک در نقش لوییزا و نقش ویل را سم کلافلین بازی می‌کند.

فیلم سینمایی من پیش از تو

امیلیا کلارک که طرفداران، او را در سریال بازی تاج و تخت به یاد دارند در فیلم من پیش از تو نقش لوییزا را ایفا می‌کند. بازی او باعث شد تا بیننده لحظات احساسی و عشقی لوییزا و ویل را باور کنند و با آن‌ها غمگین و شاد شوند.
شاید بعد از دیدن این فیلم این فکر به سرتان بزند که ارتباط اسم فیلم با محتوای آن در چیست؟ اما با کمی تامل می‌توان به این پی برد که زندگی ویل قبل از آمدن لوییزا به زندگی‌اش پر از یاس و ناامیدی بود و با آمدنش حال روحی او را دگرگون کرد و چند وقت آخر عمر خود را با لحظات عاشقانه با لوییزا سپری کرد.

داستان دنباله‌دار عامه‌پسند

جوجو مویز با موفقیت و جوایزی که برای کتاب من پیش از تو به‌دست آورد، کتاب پس از تو را در سال 2015 که ادامه ی زندگی لوییزا است را به چاپ رساند. می‌توان گفت محبوبیت کتاب من پیش از تو، مدیون کتاب‌های قبلی نویسنده است. همچنین او با کتاب پس از تو توانست درباره کتاب من پیش از تو بیشتر توضیح دهد تا خواننده بتواند کتاب Me before you را بیشتر درک کند.

طرفداران من پیش از تو بخوانند

اگر به رمان‌های عاشقانه و سبک نویسندگی جوجو مویز علاقه‌مند هستید می‌توانید کتاب‌های یک به‌علاوه یک، رمان میوه‌ی خارجی، رمان دختری که رهایش کردی را نیز بخوانید.

کلام آخر

کتاب من پیش از تو با قلم خوب جوجو مویز و توصیفات دقیق توانست پرفروش شود. می‌توان دلایل بسیاری برای محبوبیت کتاب من پیش از تو آورد، اما هر کس دلیل خودش را برای خواندن این کتاب دارد. پس حتما این کتاب را بخوانید و نظر خود را درباره‌ی علت محبوبیت من پیش از تو در قسمت نظرات بنویسید.

خرید کتاب من پیش از تو با تخفیف

مطالب مرتبط
به اشتراک بگذارید
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد