Loading...
عاشقان کتاب جز از کل بخوانند

عاشقان کتاب جز از کل بخوانند

یکشنبه 8 فروردین 1400 - 13:39

داستان‌های مرموز و خوف‌ناک که در دل خود ترس، دلهره، غم،‌ عشق، زندگی و... را دارند و نفس‌ها را در سینه حبس می‌کنند، برای بعضی از مخاطبان جالب و خوشایند هستند. اگر عاشق کتاب جزء از کل هستید و از خواندن مضمون و محتوای آن لذت بردید، ما در این مطلب قصد داریم تا چند رمان جذاب و مرموزانه‌ی دیگر را به شما معرفی کنیم. پس طرفداران و عاشقان کتاب جزء از کل با خزان بوک همراه باشید.

مروری بر کتاب جزء از کل

استیو تولتز نویسنده‌ی استرالیایی که با قلم جادویی، مخاطبان را شیفته‌ی نگارش خود می‌کند، پس از کش مکش‌های زیاد، متوجه می‌شود که کاری به جز نوشتن بلد نیست. او تصمیم گرفت تا اولین کتاب خود را بنویسد. کتاب جزء از کل اولین کتاب تولتز است که در سال 2008 منتشر شد. این کتاب در همان ابتدای کار مورد توجه و استقبال قرار گرفت و جایزه‌های متعددی را دریافت کرد.

خرید کتاب جزء از کل با تخفیف

استیو تولتز داستانی را بازگو می‌کند که به شکل متفاوتی ترس، عشق و آزادی را بازگو می‌کند. تولتز اول داستان را به صورت طوفانی شرح می‌دهد که همه مغلوب قلمش می‌شوند. داستان کتاب آنقدر جذاب است که هر صفحه‌ی آن شما را درگیر مسائل مختلف می‌کند. با وجود تعداد صفحات بالا، شما به هیچ عنوان احساس خستگی نخواهید کرد. هر داستان در دل داستانی دیگر، شگرد این نویسنده باهوش است که مخاطبان را به دنبال خود می‌کشد. کتاب جزء از کل به صورت درام و طنز روایت شده است، همچنین موضوع کتاب انسان امروزی و دغدغه‌هایش است. به هیچ عنوان از نام یا خواندن بخشی ازکتاب نمی‌توانید حدس بزنید پایان رمان چه خواهد شد و این بازی با ذهن خواننده است که مدام آن‌را به چالش می‌کشد.
کتاب جزء از کل درباره‌ی جاسپر نقش اول این رمان جذاب و خانواده‌ی دین است. جاسپر با پدرش مارتین رابطه‌ی خوبی ندارد، و موضوع اصلی داستان حول پدر و پسر می‌چرخد. اگر عاشق سبک قلم این ‌رمان هستید پس با ما تا پایان این مطلب همراه باشید تا کتاب‌هایی مانند جزء از کل به شما معرفی کنیم.

سایه‌ی باد

کارلوس روئیت ثافون نویسنده‌ی اسپانیایی نسخه‌ی اصلی رمان سایه‌ی باد را در سال 2005 منتشر کرد. او در 14 سالگی پا به عرصه نویسندگی گذاشت. به سرعت پله‌های ترقی را در این حرفه یکی پس از دیگری پیمود و تقریبا بیشتر آثارش پر تیراژ و پر طرفدار بود، اما متاسفانه به علت بیماری سرطان در گذشت. مترجم کتاب سایه‌ی باد علی صنعوی است.

خرید کتاب سایه باد با تخفیف

سایه‌ی باد کتابی با محتوای مرموز است که شما را در هر صفحه متحیر می‌کند. کتابخانه‌ای که سال‌هاست فراموش شده است و در شهری قدیمی وجود دارد. کتابخانه به خاطر متروکه بودن‌ ترسناک و مرموز است. مردی با پسر 10 ساله‌اش به آن‌جا می‌روند. به پسر خود اجازه می‌دهد تا یک کتاب را بردارد و بخواند. پسر از دل هزاران کتاب سراغ کتاب سایه‌ی باد می‌رود. کتاب را ورق می‌زند و انگار آن کتاب سال‌هاست منتظر او بوده است، تا پسرک به سراغ او بیاید. سپس از پس آن ماجراهای سحرآمیزی اتفاق می‌افتد. کتاب سایه‌ی باد را فقط باید بخوانید تا در دنیای شگفت انگیزش غرق شوید.

بازی فرشته

کارلوس روئیث ثافون کتاب بازی فرشته را در سال 2008 منتشر کرد و در این اثر موفقیت بالاتری نسبت به آثار قبلی خود به دست آورد. در زمان حیات او تهیه‌کنندگان و کارگردان‌های سینمایی به او پیشنهاد ساخت فیلم از روی رمان‌هایش می‌دادند، اما کارلوس معتقد بود نسخه‌ی سینمایی باعث نابودی اثر می‌شود و نمی‌تواند ظرافت‌های داستان کتاب را داشته باشد.
کتاب بازی فرشته در قلب بارسلون روایت می‌شود. مرد جوانی به نام مارتین در عمارتی که خیلی وقت است رها شده، به کتاب‌ها و نوشتن پناه آورده است. روزها و شب‌ها با نوشتن داستان‌های ترسناک و دلهره‌آور، زندگی خود را سپری می‌کند. خانه‌ای که در آن زندگی می‌کند رازهایی دارد که مارتین را هم درگیر خاطرات گذشته‌ی آن می‌کند، و او را وارد داستان‌های عجیب و پیچیده می‌کند. شاید کارلوس روئیت ثافون که چند کتابش در لیست خزان بوک وجود دارد قلمش بیشترین شباهت را به کتاب جزء از کل و استیو تولتز داشته باشد.

ریگ روان

کتاب ریگ روان از نظر استیو تولتز، نویسنده‌ی این اثر، به شکل طنزگونه در مورد ترس‌ها و ناکامی‌های ما در زندگی است. نویسنده‌ی این کتاب به بررسی وجود خدا، مرگ، زندگی و... می‌پردازد، و کتابی متافیزیکی است. خواندن این رمان اشتیاق خوبی در شما ایجاد می‌کند. اگر عاشق کتاب جزء از کل هستید، خواندن ریگ روان نیز پیشنهاد می‌شود.

خرید کتاب ریگ روان با تخفیف

کتاب ریگ روان روایت مردی به نام لیام است که عاشق نویسندگی است. حتی به خاطر یکی از نوشته‌هایش پلیس می‌شود. اما هر بار در موفقیت کتابش شکست خورده و ناامید می‌شود. آلدو دوست دوره‌ی دبیرستان لیام که به شدت بدشانس است، هیچ وقت و در هیچ کاری، حتی برای پایان دادن زندگی خود هم موفق نمی‌شود. ادامه‌ی داستان و همراهی با قصه‌ی آلدو را با خرید کتاب ریگ روان بخوانید.

شغل پدر

کتاب شغل پدر اثر سرژ شالاندون نویسنده‌ی اهل فرانسه است. رمان شغل پدر در سال 2015 منتشر شده است و در این رمان سرژ شالاندون تاثیر زیاد رفتار پدر بر روی فرزند را روایت می‌کند. کتاب شغل پدر ژانر درام و گاهی طنز دارد. این رمان داستانی اعجاب‌آور است که با خواندن آن میخکوب خواهید شد، اما همان‌قدر هم درد خواهید کشید. خشم پدر داستان پسری به نام امیل است که در حدود شصت و چند سالگی در سر مراسم خاکسپاری پدرش از گذشته خود و پدرش روایت می‌کند. قهرمان هر فرزندی پدر اوست. با این‌که پدر امیل خشن و بسیار سخت‌گیر است، اما امیل در هر حال به دنبال رضایت پدر است. اگر کتاب جزء از کل را دوست داشتید، شغل پدر را هم دوست خواهید داشت.

خرید کتاب شغل پدر با تخفیف

زندگی در پیش رو

کتاب زندگی در پیش رو دید تازه و نگرشی نو نسبت به زندگی در خواننده ایجاد می‌کند که مهم‌ترین آن قدرت پذیرش است. رومن گاری این رمان جذاب را ساده و روان نوشته است و همین باعث می‌شود که از ابتدای مقدمه تا آخر کتاب از خواندن لذت ببرید.

خرید کتاب زندگی در پیش رو با تخفیف

داستان زندگی در پیش رو حول پسری به نام محمد می‌چرخد که مومو هم آن را صدا می‌زنند. محمد از کودکی پیش خانمی به نام رزا بزرگ شده است. رزا در گذشته فاحشه بوده و با گذشت زمان و پا به سن گذاشتن این کار را کنار می‌گذارد و به مراقبت از فرزندان ناخواسته فاحشه‌ها می‌پردازد. چرا این کتاب شبیه جزء از کل است؟ این چیزی‌ست که باید با خواندن کتاب زندگی در پیش رو به آن برسید.

خداحافظ گاری کوپر

نویسنده‌ی کتاب خداحافظ گاری کوپر، رومن گاری اهل فرانسه است. رومن گاری این رمان را در سال 1969 منتشر کرد. در ابتدا اسم آن‌ را ولگرد اسکی باز گذاشته بود و سپس آن را تغییر داد. خداحافظ گاری کوپر، داستانی پر از سمبل عشق، آزادی و رهایی است. یک رمان فلسفی و سیاسی که شما را به فکر فرو می‌برد. گاهی هر کسی دوست دارد رها باشد و فکر و ذهن خود را از هر کس و هر چیزی پاک کند. این رمان مصداق همین افکار است.

خرید کتاب خداحافظ گاری کوپر با تخفیف

داستان کتاب، زندگی جوان 21 ساله‌ای به نام لنی را روایت می‌کند که اسکی بازاست و عاشق رها کردن خود از متعلقات زندگی و وابستگی‌های دنیا. لنی دوست ندارد در جنگ شرکت کند، بهه مین دلیل از آمریکا، وطن خود فرار می‌کند و به خانه‌ی دوستش باگ در سوییس می‌رود. او آن‌قدر بی‌پرواست که به چیزی جز آزادی و رهایی فکر نمی‌کند. دغدغه رومن گاری و استیو تولتز شاید شبیه هم باشند، به همین دلیل رمان خداحافظ گاری کوپر شبیه کتاب جزء از کل است. به شما پیشنهاد می‌کنیم خواندن این رمان جذاب را از دست ندهید.

کلام آخر

جذابیت یک رمان، به دید وسیع، ایده‌های نو و قلم جادویی نویسنده بستگی دارد. گاهی دغدغه‌ها و قلم نویسندگان شبیه هم می‌شوند و آن‌ها دوست دارند در یک ژانر خاص آثار خود را منتشر کنند. بعد از خواندن رمان‌های پیشنهاد شده در این مطلب که عاشقان کتاب جزء از کل باید بخوانند، برداشت خود را برای ما بنویسید.

مطالب مرتبط
به اشتراک بگذارید
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد