Loading...
همه چیز درباره کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم

همه چیز درباره کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم

پنجشنبه 21 اسفند 1399 - 12:19

خیلی از چاپ کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم نمی‌گذشت که به چاپ چندم رسید. نویسنده این کتاب، پونه مقیمی است و پیش از انتشار، بخش‌هایی از کتابش را در صفحه اینستاگرام خودش منتشر کرد و توانست طرفداران زیادی را هم جلب کند. احتمالاً این‌طرف و آن‌طرف شنیده باشید که از کاری به نام وبلاگ نویسی حرف می‌زنند اما هرگز به آن به عنوان یک شغل نگاه نکرده‌اید. باید به شما بگوییم پونه مقیمی این کتاب را با همین وبلاگ نویسی توانسته به اتمام برساند. در این مطلب قرار است با این نویسنده و کتابی که نوشته بیشتر آشنا شویم و ببینیم اساساً این کتاب قرار است به چه چیزی بپردازد؟ همراه خزان بوک باشید.

درباره نویسنده کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم!

پونه مقیمی متولد سال 61 است. او روانشناسی خوانده و در شبکه‌های اجتماعی (به طور خاص اینستاگرام) فعال می‌باشد. از ویژگی‌های صفحه او می‌توان به بازدیدکنندگان زیادش اشاره کرد. همین هم باعث شد با انتشار بخش‌هایی از کتابش بتواند نظر خیلی‌ها را به کتابش جلب کند.
محتوا و متن این کتاب روی شناخت، دوستی، پذیرش و آشتی تمرکز دارد. نویسنده این کتاب را در 9 فصل نوشته و از ویژگی‌هایی که به آن اضافه کرده تا خواننده از مطالعه آن لذت ببرد می‌توان به زبان صمیمی و روان آن اشاره کرد. همین اول تکلیف این موضوع را روشن کنیم بهتر است. شما هنگام مطالعه این کتاب با یک اثر تخصصی روبرو نیستید بلکه کتاب پیش رو، برای عموم افراد نوشته شده و این خودش مزیتی است برای شناخته شدن و محبوبیتش!

تعبیری از این کتاب | رفیق خودت باش!

در توصیف این کتاب بهتر است این‌طوری بگوییم. دیده‌اید آدم‌ها در شرایط سخت، مثلاً وقتی می‌افتند یا وقتی خسته هستند و دیگر نمی‌توانند قدم از قدم بردارند، نیاز دارند یکی باشد دستشان را بگیرد و آن‌ها را از این سختی عبور دهد؟ این کتاب نوشته شده تا به شما بگوید، آن فردی که قرار است دستتان را بگیرد، خودتان هستید. چطور باید یاد بگیرید منتظر هیچ منجی‌ای نباشید. در این کتاب، پونه مقیمی تلاش کرده تا به ما روش‌هایی برای بهبود افکارمان پیشنهاد کند تا ناجی خودمان باشیم.

ویژگی‌های نویسنده در برخورد با اثر

پونه مقیمی جزو معدود نویسندگانی است که سوای از هوش و تخیل، از ابزارهایی که در دسترسش بوده به خوبی استفاده کرده است. یکی از این ابزارها یادداشت نویسی در شبکه‌های اجتماعی بوده و دیگر ابزاری که در دست داشته، رشته‌ای است که در آن تحصیل کرده؛ روانشناسی.
کتاب پیش روی شما غیر داستانی است اما پر است از قصه‌هایی که هم سرگرمتان می‌کند و هم راهنمایتان خواهند بود. یک جایی در پیشگفتار، مقیمی به این موضوع اشاره کرده که متن‌های کوتاه این کتاب را در طی 3 سال نوشته است.
در دل هر کدام از این تکه‌ها یا متن‌ها نیز، نکته‌ای وجود دارد که می‌تواند فرد به فکر وادار کند. درواقع درست مشابه ولادیمیر نابوکوف که رمان‌هایش را از سرهم کردن متن‌هایی که در پاورقی روزنامه‌ها می‌نوشت، تکمیل می‌کرد، این خانم جوان نویسنده نیز از این الگو پیروی کرده است. فرضتان را بر این بگذارید که وقتی این کتاب را دستتان می‌گیرید انگار دارید با یک دوست نزدیک چای یا قهوه می‌خورید!

نقدی بر کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم

در این کتاب اول از همه تعریفی از زندگی ارائه می‌شود. هدف این کتاب بیدار کردن بخش‌هایی از درون ماست. بیدار شدن بخش‌هایی از درونمان برای پیدا کردن بخش‌هایی که گم کرده‌ایم. خواندن این کتاب ما را به دنیای درونی خودمان نزدیک می‌کند و کمک می‌کند تا با مکانیسم‌های دفاعی خود آشنا شویم یا با خودمان گفتگویی درونی داشته باشیم.
این که آدمی دنبال شناخت خودش است، از ابتدای تاریخ بشر همراهش بوده! عمیق شدن در خود از آن چیزهایی است که همه آدم‌ها حداقل یک بار با آن درگیر می‌شوند. این کتاب به ما کمک می‌کند تا اول از همه بستری برای آشنا شدن با دنیای درونی خودمان فراهم کنیم و سپس در خود عمیق شویم. همچنین در شرایطی که نیاز به اصلاحاتی ذهنی و فکری داشته باشیم، پیشنهاد می‌کند که برای درمان حتماً به روان‌پزشک مراجعه کنیم.

خلاصه‌‌ی کتاب تکه هایی از یک کل منجسم

«ما زندگی را نه به صورت یک کل که به صورت جزئیاتی روزمره مرور می‌کنیم. در واقع ما در «لحظه» ای از یک زمان اکنون همیشگی هستیم و شاید آن لحظه تمام همان چیزی است که «هدف» نام دارد؛ هدفی به نام زندگی کردن. برخورد کردن با تکه‌ای از زندگی و سپس پیدا کردن تکه‌ای ناهشیار از درون خودمان.
شاید زندگی تلاشی برای منسجم شدن و پیدا کردن بخش‌های بیشتری از خودمان است و در این تلاش مدام با اتفاقات زندگی مواجه می‌شویم. این کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم است. کلی که هنوز تکمیل نشده اما در مسیر پیدا شدن و بیرون آمدن از ابهام است. شاید این کتاب بتواند بخش‌هایی از درون شما را بیدار کند و به پیدا شدن بخش‌های گمشده‌تان کمک کند. کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم آمیخته‌ای از پیدا شدن نویسنده و علم روانکاوی است».

درنهایت خواندن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خب، سؤال سختی است. ما به طور کلی خواندن را به همه پیشنهاد می‌کنیم. ما اینجا معتقدیم افراد باید کتاب بخوانند تا با تجربه‌های زیستی افراد مختلف (که اینجا منظورمان می‌تواند هم نویسنده باشد و هم شخصیت‌های قصه) آشنا شود تا در آینده و در شرایط مشابه، بتواند انتخاب‌های درستی بکند.

این کتاب قرار است پرده‌های زیادی را که بین خودتان قرار دارد، بردارد. پس با کتاب ساده‌ای روبرو نیستید. فرض کنید آینه‌ای دستتان است و قرار است خودتان را داخل آن ببینید. کار ساده‌ای نیست، نه؟ هر بار مواجهه با خودتان در آینه می‌تواند عیب و ایرادهای زیادی را نشانتان بدهد و باعث شود ناامید و سرافکنده شوید. اما این‌طور هم نیست که بگویید، دیگر خودتان را نمی‌خواهید. یا بهتر است این صورت را بیندازید دور. چه کار می‌کنید؟

دقیقاً! شروع می‌کنید به اصلاح صورتتان. حالا این عیب و ایراد می‌تواند لکی باشد که روی پوستتان است یا یک خال بزرگ گوشتی کنار لبتان. مواجهه شما با این کتاب هم به همین صورت است. تصور کنید قرار است با زشتی‌های خودتان روبرو شوید. از آن‌ها استفاده کنید برای این که به خود بهترتان نزدیک شوید. پس فرصت را غنیمت بشمارید و همین حالا کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم نوشته پونه مقیمی را تهیه کنید!

اگر مایل هستید به خرید اینترنتی کتاب تکه هایی از یک کل منجسم هستید، از طریق لینک زیر می‌توانید این کتاب را با 20% تخفیف از فروشگاه خزان بوک تهیه کنید:

خرید کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم

مطالب مرتبط
به اشتراک بگذارید
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد